Conèixer i discriminar pel seu nom , característiques i ubicació aproximada, indrets i edificis castellonencs representatius, així com alguns del monuments de la ciutat a fi d’identificar-los com part del seu entorn proper.
Identificar pel seu nom i per la seua obra personatges del món cultural passat i present de Castelló, valorant –los com part important de la nostra cultura.
Adquirir coneixement de les nostres tradicions, a fi d’apreciar-les i respectar-les, gaudint de participar en elles.
Establir relacions entre les característiques de la seua ciutat i les formes de vida que en ella es donen, comparant el passat amb el temps present.
Adonar-se dels canvis que afecten els elements de l’entorn, produint modificacions que afecten a la vida a la ciutat, prenent consciència dels conceptes espai-temporals.
Orientar-se en itineraris senzills i espais quotidians.
Establir una relació coherent entre les activitats extraescolars de tot tipus que es realitzen al voltant del projecte i les propostes didàctiques a l’aula .
Adquirir noció de la pertinença a un grup social i a una cultura definida, a la par de conèixer l’ existència de moltes altres que cal respectar i valorar com a fruit de la diversitat existent i mai com una amenaça, sinó com una mena d’enriquiment.
Tenir una actitud de curiositat i respecte envers les tradicions culturals i populars en general de la nostra ciutat.
Conèixer les circumstàncies de l’origen de la nostra ciutat, la nostra memòria històrica i actual. Per qui era habitada aleshores i adonar-se que ha estat en el passat i és, en l’actualitat, mixtió de races i cultures diferents que cal valorar i respectar en tant en quant constitueixen font d’enriquiment.
Obrir llaços de col·laboració entre els nouvinguts, l’escola i l’entorn, al que s’han d’integrar perquè ara hi pertanyen.
Utilitzar eines d’aprenentatge constructivista, funcional i significatiu.
Estimular l’observació aprofitant les eixides, despertant el seu interès i curiositat.
Fomentar el desig natural d’aprendre despertant la seua curiositat mitjançant les diverses activitats realitzades fomentant preguntes suggerents i adequades, instant-los a observar detalls o objectes de coneixement que els motiven, alabant les iniciatives…
Valorar la funció social de les persones a la comunitat (treball, serveis públics,…)
Discriminar algunes plantes i conreus representatius del desenrotllament econòmic de la nostra ciutat
Valorar l’entorn on s’ubica la ciutat com element de vida i interacció dels éssers vius amb el medi.
Enriquir el vocabulari a fi d’afavorir l’expressió i comprensió oral i escrita
Expressar els seus sentiments, desitjos i idees mitjançant l’expressió oral de manera que s’ajusten progressivament als diferents contextos i situacions de comunicació que s’hi produeixen habitualment..
Utilitzar les diferents formes de representació i expressió per a realitzar produccions en que es verifique el que han aprés i conegut.
Utilitzar la conversa per verbalitzar el que observen i coneguen al llarg del projecte per tal de dinamitzar les tasques d’afiançament de les tècniques lecto-escriptores amb la planificació i la producció de textos relacionats amb allò aprés.
Animar a la lectura donant-los a conèixer l’obra (poemes, històries mitològiques, contes,…) d’autors castellonencs ( Bernat Artola, Josep Pasqual Tirado, Pere Duch, Enric Soler i Godes, …) que desperten el seus interès, gaudi i curiositat amb les seues produccions, mostrant actituds de valoració cap als textos de tradició cultural.
Valorar el llenguatge escrit com a una important eina de transmissió de sentiments, informació, …i font de vegades, font de plaer de qui la rep en forma de lectura.
Promoure actituds de sensibilització davant de les produccions artístiques mostrant-los l’obra de pintors i escultors castellonencs ( Puig Roda, Porcar, Rosa Fuentes, Reyes Carceller …) despertant el seu interès per utilitzar tot tipus d’expressió per tal de mostrar els seus desitjos, sentiments i idees.
Comprendre, reproduir i recrear alguns textos i cançons de tradició cultural. (endevinalles, cançons, dites, poesies…)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada