dijous, 13 d’abril del 2023

OBJECTIUS GENERALS

 

  • Conèixer i discriminar pel seu nom , característiques i ubicació aproximada, indrets i edificis castellonencs representatius, així com alguns del monuments de la ciutat a fi d’identificar-los com part del seu entorn proper.

  • Identificar pel seu nom i per la seua obra personatges del món cultural passat i present de Castelló, valorant –los com part important de la nostra cultura.

  • Adquirir coneixement de les nostres tradicions, a fi d’apreciar-les i respectar-les, gaudint de participar en elles.

  • Establir relacions entre les característiques de la seua ciutat i les formes de vida que en ella es donen, comparant el passat amb el temps present.

  • Adonar-se dels canvis que afecten els elements de l’entorn, produint modificacions que afecten a la vida a la ciutat, prenent consciència dels conceptes espai-temporals.

  • Orientar-se en itineraris senzills i espais quotidians.

  • Establir una relació coherent entre les activitats extraescolars de tot tipus que es realitzen al voltant del projecte i les propostes didàctiques a l’aula .

  • Adquirir noció de la pertinença a un grup social i a una cultura definida, a la par de conèixer l’ existència de moltes altres que cal respectar i valorar com a fruit de la diversitat existent i mai com una amenaça, sinó com una mena d’enriquiment.

  • Tenir una actitud de curiositat i respecte envers les tradicions culturals i populars en general de la nostra ciutat.

  • Conèixer les circumstàncies de l’origen de la nostra ciutat, la nostra memòria històrica i actual. Per qui era habitada aleshores i adonar-se que ha estat en el passat i és, en l’actualitat, mixtió de races i cultures diferents que cal valorar i respectar en tant en quant constitueixen font d’enriquiment.

  • Obrir llaços de col·laboració entre els nouvinguts, l’escola i l’entorn, al que s’han d’integrar perquè ara hi pertanyen.

  • Utilitzar eines d’aprenentatge constructivista, funcional i significatiu.

  • Estimular l’observació aprofitant les eixides, despertant el seu interès i curiositat.

  • Fomentar el desig natural d’aprendre despertant la seua curiositat mitjançant les diverses activitats realitzades fomentant preguntes suggerents i adequades, instant-los a observar detalls o objectes de coneixement que els motiven, alabant les iniciatives…

  • Valorar la funció social de les persones a la comunitat (treball, serveis públics,…)

  • Discriminar algunes plantes i conreus representatius del desenrotllament econòmic de la nostra ciutat

  • Valorar l’entorn on s’ubica la ciutat com element de vida i interacció dels éssers vius amb el medi.

  • Enriquir el vocabulari a fi d’afavorir l’expressió i comprensió oral i escrita

  • Expressar els seus sentiments, desitjos i idees mitjançant l’expressió oral de manera que s’ajusten progressivament als diferents contextos i situacions de comunicació que s’hi produeixen habitualment..

  • Utilitzar les diferents formes de representació i expressió per a realitzar produccions en que es verifique el que han aprés i conegut.

  • Utilitzar la conversa per verbalitzar el que observen i coneguen al llarg del projecte per tal de dinamitzar les tasques d’afiançament de les tècniques lecto-escriptores amb la planificació i la producció de textos relacionats amb allò aprés.

  • Animar a la lectura donant-los a conèixer l’obra (poemes, històries mitològiques, contes,…) d’autors castellonencs ( Bernat Artola, Josep Pasqual Tirado, Pere Duch, Enric Soler i Godes, …) que desperten el seus interès, gaudi i curiositat amb les seues produccions, mostrant actituds de valoració cap als textos de tradició cultural.

  • Valorar el llenguatge escrit com a una important eina de transmissió de sentiments, informació, …i font de vegades, font de plaer de qui la rep en forma de lectura.

  • Promoure actituds de sensibilització davant de les produccions artístiques mostrant-los l’obra de pintors i escultors castellonencs ( Puig Roda, Porcar, Rosa Fuentes, Reyes Carceller …) despertant el seu interès per utilitzar tot tipus d’expressió per tal de mostrar els seus desitjos, sentiments i idees.

  • Comprendre, reproduir i recrear alguns textos i cançons de tradició cultural. (endevinalles, cançons, dites, poesies…)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

DIBUIXOS FESTES DEL CORPUS