Caldrà utilitzar una sèrie de recursos per al professor uns, altres per als alumnes que, inclosos en un CD, permetran dur a terme tot el projecte, i que són:
MATERIAL PER AL PROFESSOR
1. LÀMINES DE SUPORT VISUAL
De temàtica variada i amb un ampli espectre: fotos dels personatges castellonencs treballats, de places, carrers, monuments, tradicions, conreus típics, tarongers, hortalisses,… realitzades personalment o aconseguides de diferents postals i calendaris de la bibliografia que al final s’especifica.
Aquestes làmines són molt útils per augmentar la comprensió de l’alumnat i donar a conèixer amb un major reforç els continguts per treballar. La major part d’elles apareixen a les fitxes i representen els indrets a visitar o els temes a tractar. Reforcen, per tant, el que l’alumnat ha pogut conèixer de primera mà i és convenient la seua impressió per tindre-les a la classe a la vista de tots durant les explicacions.
La imatge és immediata i motivadora, i connecta tant en l’àmbit afectiu com en el sensorial. L’observació adquereix una importància vital, facilitant l’adquisició de vocabulari i desenvolupant el pensament lògic.
S ón un suport indispensable que permetrà al professor avançar en la seua tasca. De vegades, seran fonamentals per apropar al nen a informacions que, d’altra manera, seria difícil poder conèixer, però no han de substituir mai a l’experiència.
Cadascuna de les fitxes disposarà d’un quadre orientatiu per al professorat on figuraran els recursos materials que es tenen, les activitats prèvies a realitzar explicades de manera detallada per tal de tenir accés a la informació necessària per a treballar el contingut, i orientacions, tant per realitzar la fitxa com per desenvolupar activitats posteriors que puguen servir d’ampliació o reforç. Cal fer palès que les activitats són totes de caràcter orientatiu, que volen respondre a un model constructivista, en el que les aportacions i suggeriments aportats per l’alumnat en el moment de realitzar-les, poden donar uns resultats que arriben més enllà de la pròpia activitat que s’ especifica a la fitxa, en benefici d’altres que, en aqueix moment, i per consens, sorgisquen
Dividides en tres blocs, el primer, per alumnes d’infantil tres anys, tindrà el distintiu del color blau. Roig serà el color per a les activitats dels alumnes de quatre anys. Finalment, serà verd el color dels de cinc anys.
Recull de cançons populars de tradició oral que caldrà donar a conèixer als alumnes. Cadascuna d’elles es treballarà de forma independent amb unes activitats concretes i amb una fitxa a l’efecte. Estan enregistrades seguint la temporalització dels nivells d’ Educació Infantil.
Correspondran al nivell o curs d’Infantil 3 anys:
La meua xiqueta quan era xicoteta
Mon pare no té nas
Allà dalt hi ha una caseta
Amparito la modista
Conillets a amagar!
Peixatera, peixatera, i Cançons de mercat
Carracatxoc
Les cançons del nivell d’Educació Infantil 4 anys seran:
La meua xiqueta és l’ama
La bolangera del topí
El tio, tio, tio.
El poble sec
Una xica de l’Artana.
I, finalment, les cançons per a l’últim nivell, el de 5 anys, seran:
Si tu fores xicoteta
Carabasseta de Paulí
La tartana
Arròs en col
Marineries (dos cançons)
Les cançons segueixen, a més a més, una temporalització linial compatible amb el que solen ser les habituals de les programacions als nivells d’infantil. Així, per donar un exemple, la primera cançó (en tres anys: La meua xiqueta quan era xicoteta; o en quatre, La meua xiqueta és l’ama;, o, per a cinc anys, Si tu fores xicoteta), es podrà incloure dins de la que sol ésser la primera unitat didàctica als tres nivells: el nostre cos, i així successivament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada