Tindrà una doble vessant:
Avaluació del procés educatiu. Correspondrà a l’avaluació formativa i continua dels processos d’ensenyament - aprenentatge implicats. Ha suscitat l’interés en l’alumne? Han aprés sobre els continguts treballats? Tindrà en compte el nivell aconseguit en l’adquisició de coneixements i habilitats i utilitzarà els canvis d’estratègia i/o plantejament necessaris al llarg del procés. Caldrà analitzar les tasques realitzades a l’aula i fer servir qüestionaris orals amb barems d’objectius mínims a assolir.
Serà convenient sistematitzar el recull de dades amb instruments, tècniques d’observació i registre de comportaments i de les realitzacions de l’alumne. Són especialment útils unes simples graelles de doble entrada que, utilitzades a diari, ens serviran per anotar el que observem referit a la tasca i l’actitud / comportament de l’alumne. En elles podem explicitar el que observem referit als ítems d’interés: reproducció oral de cançons, poemes, informació rebuda, desenvolupament de l’expressió oral, ....
Avaluació de l’alumne. Caldrà comparar els resultats obtinguts amb la capacitat de l’alumne, determinant si els objectius s’estan assolint o no, i en cas negatiu, realitzar les activitats de feedback que es consideren adients (avaluació continua i formativa).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada